B. Jegorov, B. Uspenski, V. V. Ivanov kui ka V. Toporov autoriteedid mitte ainult vene kultuuri uurimises, vaid ka humanitaarteaduslikes teooriates.
Jegorov põhjendab Lotmani kirjade avaldamist tõdemusega, et kui väljapaistev isiksus, kes kirjandusteadlase, kulturoloogi ja õppejõuna Lotman kahtlemata oli, lahkub elust, siis viib ta endaga kaasa terved teadmiste, ideede ja tunnete maailmad. Enamikku neist pole võimalik taastada, kuid mingid osakesed säilivad tema kaasaegsete mälestustes, märkmetes, kirjavahetustes.
Seepärast, isiksuse kui terviku ning tema loomeprotsessi mõistmiseks osutub samavõrd olulisteks tema loengukonspektide, mustandite, märkmete, artikliembrüode avaldamine, väidab Jegorov. Neis nagu veetilgas peegeldub kogu looja maailm.
Seda enam, et Jegorovi sõnul, «peaaegu iga Juri Mihhailoviti kiri on andekas teos» («ΠиÑÑма», 1997, lk 7), mis toob esile tema anritundlikkuse ja loovuse. Neis kirjades on poleemikat, eneseirooniat, huumorit, ideede kirglikku otsingut ja leide, koguni artiklikonspekte, olu- ja reisikirjeldusi, pihtimusi, lüürilisi mõtisklusi.
Marek Tamm on seadnud valiku sihiks «näidata ühelt poolt Lotmani isiksust hästi avaralt ja teiselt poolt asetada rõhk ennekõike tema teaduslikele otsingutele ja tõekspidamistele». (Järelsõna, lk 103).
Selle ülesandega on hakkama saadud. Avaldatud kirjad toovad esile puhuti kannatuseni ulatuva Lotmani kui armastava inimese. Ma ei pea mitte ainult silmas tema peret ja lähedasi ümbritsevat armastust, mida reedab kas või üksainus repliik: teda ei pane muretsema surmahaigusega võitlemise valud, vaid «palju murelikumaks teeb mind miski muu: mõtted (eriti öised) selle üle, kuidas need, kes pärast mind jäävad, siin ots otsaga välja tulevad» (lk 47).